naujienos Naujienos

Garnyrų dvikova: kodėl kuskusą turėtų rinktis visi vyrai?

VMGonline.lt, 2018-08-23, 15:00


Tikriausiai niekam ne paslaptis, kad garnyras – svarbi gero patiekalo dalis. Vieni simpatizuoja įvairiai paruoštoms bulvėms, kiti verčiau renkasi ryžius, grikius, bolivinę balandą, kuskusą ar didelę saują mėgstamų daržovių. Šįkart nusprendėme surengti dvikovą tarp garnyrų gretose neretai atsiduriančių produktų – baltųjų ryžių ir kuskuso. Kurį rinktis geriau? Komentuoja mitybos specialistas, tinklaraščio „Motyvuoti atletai“ įkūrėjas Artur Swan.

MAISTINGUMAS

Ryžių ir kuskuso kaloringumas yra labai panašus. Ryžiai šiek tiek pirmauja angliavandenių skaičiumi, o kuskusas – baltymų. Riebalų kiekis praktiškai vienodas. „Ryžiai yra grūdas, o kuskusas – perdirbta tešla. Renkantis ryžius jūs gaunate stabilų energijos šaltinį, o kuskuse yra auksinis elementas – selenas“. Vienoje kuskuso porcijoje šis mineralas sudaro daugiau nei 60 procentų seleno dienos normos“, – komentuoja mitybos specialistas.

Ši medžiaga – puikus antioksidantas, kuris padeda kovoti su bloguoju cholesteroliu. „Paskutiniai tyrimai rodo, kad seleno trūkumas gali būti prostatos vėžio priežastis, todėl kuskusas išties naudingas vyrams“, – sako A. Swan.

Kuskusas organizmą apdovanoja ir baltymų gausa, o šie padeda palaikyti raumenų funkciją, pagerina medžiagų apykaitą. Tiesa, anot mitybos žinovo, svarbu, kad kuskusas, kurį renkatės, būtų pilno grūdo, atkeliavęs iš Viduržemio jūros regiono ar Šiaurės Afrikos, mat parduotuvėse esantis dažnai yra iš anksto garintas ar paruoštas, kuriam tereikia šiek tiek karšto vandens.

Ryžiai (100g)

Kaloringumas: 365 kcal

Riebalai: 0,7g

Angliavandeniai: 80g

Baltymai: 7,1g

Kuskusas (100g):

Kaloringumas: 376 kcal

Riebalai: 0,6g

Angliavadeniai: 77,4g

Baltymai: 12,8g

Norintiems gauti daugiau ląstelienos, A. Swan rekomenduoja rinktis ne tik pilno grūdo kuskusą, bet ir pilno grūdo – ruduosius – ryžius: „Ląsteliena gerina virškinimą bei tuštinimąsi ir veikia kaip blogojo cholesterolio valomoji priemonė. Be to, iš tokių pilno grūdo produktų organizmas gaus vitamino B, magnio, geležies“.

STIPRYBĖS

Abu produktai, pasak mitybos specialisto, neša organizmui naudą. Kuskuse gausu jau minėto seleno, kuris padeda kovoti su bloguoju cholesteroliu, taip pat baltymų, ląstelienos, vitaminų. „Jei metate svorį, rekomenduočiau rinktis kuskusą, kurio vienos stiklinės tūris turi 170 kilokalorijų, kai palyginus ryžių – 200 kilokalorijų. Tiems, kurie renkasi augalinės kilmės mitybą ir nevalgo gyvulinės kilmės produktų, kuskusas labai pravers, nes aprūpins organizmą selenu ir baltymais“, – aiškina A. Swan.

Vitos Marijos Murėnaitės nuotr.

O štai ryžiai, specialisto teigimu, ne tik aprūpina organizmą energija, bet ir yra naudingi turintiems įvairių sveikatos problemų: „Šis produktas tinkamas besiskundžiantiems virškinimo sutrikimais. Ryžiuose esančios gerosios bakterijos ypač padeda viduriavimo atveju“. Ryžiai padeda ir sergantiems diabetu ar norintiems kontroliuoti cukraus lygį kraujyje. „Tokie žmonės turėtų rinktis ruduosius ryžius, kurie stabilizuoja insuliną“, – komentuoja A. Swan. O štai baltuosius ryžius mitybos žinovas siūlo ypač mažu svoriu besiskundžiantiems ir norintiems jo priaugti, mat jie neapsunkina skrandžio, yra gerai virškinami ir pakelia apetitą.

SILPNYBĖS

Jei netoleruojate gliuteno, kuskusas nebus pats geriausias kompanionas jūsų maisto racione. Ryžius verčiau rinktis ir tiems, kurie turi bėdų su cukraus kiekiu kraujyje. Tačiau tuomet geriau valgyti ruduosius, o ne baltuosius ryžius.

VERDIKTAS

Nors abu produktai yra naudingi ir gali padėti palengvinti skirtingas sveikatos problemas, A. Swan nusprendė, kuris gali būti vadinamas šios dvikovos nugalėtoju: „Žiūrint iš produktų maistinės vertės pusės, kuskusas yra kur kas turtingesnis savo mineralais ir kitomis teigiamomis savybėmis“.

Esame Jums paruošę daugiau naudingų dvikovų:

Jei jūsų ingredientų sąraše dažnai atsiduria varškė, paskaitykite apie varškės apkepą bei varškėčius. Ar nujaučiate, kuris iš jų naudingesnis?

Pusryčiams mėgstate valgyti košę? Sužinokite, kam verčiau rinktis grikių, o kam – avižų .

Jei esate bulvinių patiekalų gerbėjas, sužinokite, kas geriau: bulviniai blynai ar bulvių plokštainis?

O tiems, kas neįsivaizduoja savo gyvenimo be užkandžių, vertėtų paskaityti, kas nutiks organizmui, jei nuolatos užkandžiausite kepta duona arba keptomis bulvytėmis.


KOMENTARAI:


IŠBANDYKITE: