patarimai

Studentų diena: pamirškite valgyklos maistą, sveikai gaminkite patys!

Ieva Virpilaitytė, 2016-11-17, 7:55


Metai universitete ar kolegijoje – patys smagiausi, tačiau ne visada praleisti sveikiausiai. Išlindęs iš po mamos jaukaus sparnelio ir pabėgus iš namų dažnas nežino, nespėja arba pamiršta, kaip reikia tinkamai maitintis, norėdamas sutaupyti vakarėliams: perka pigesnius, soties greitai suteikiančius produktus. Egzaminų stresas, nuolatinė įtampa, pavargusios akys ir skaudanti galva gali būti požymiai, jog studentas ne tik pavargęs, bet ir tinkamai nesimaitina. Taigi, sveikindami su studentų diena, dalijamės patarimais, kurie palengvins ne tik studentų gyvenimą, bet ir tų, kurie vis dar gyvena studijų laikų prisiminimais.

Sveikesnės alternatyvos

Koldūnai yra kasdienė studentų duona. Norėdami valgyti sveikiau, rinkitės koldūnus su daržovių įdaru, vietoje grietinės – graikišką jogurtą. Jei mėgstate blynus, jums patiks ir tokie greiti pusryčiai kaip kepta cukinija ar baklažanas. Pasirinktą daržovę supjaustykite griežinėliais, pamirkykite plaktame kiaušinyje ir džiūvėsėliuose bei kepkite alyvuogių aliejuje. Visa tai galite paskaninti tarkuotu sūriu.

Sriuba yra ne greitai paruošiami, užpilami makaronai iš pakelio. Tam yra sveikesnė alternatyva – ryžių makaronai. Jų nereikia virti – užtenka užpilti karštu sultiniu. Sultinį galite ruošti su troškintomis daržovėmis (tinka ir pašildytos šaldytos daržovės), vištienos gabaliukais, likusiais nuo vakarykštės vakarienės, virtomis bulvėmis, kepintais pievagrybiais, mėgstamais žalumynais. Puiki sriuba be didelių pastangų!

Pasidarykite savo paties garpuodį

Maistas, ruoštas garuose, yra pats sveikiausias. Jei nėra galimybės įsigyti garų puodo, jį galite susimeistrauti patys. Jums reikės nemažo puodo, didelio kiaurasamčio ir vandens. Puodą pripildykite vandeniu taip, kad, uždėjus kiaurasamtį, jis nesiektų vandens. Į kiaurasamtį dėkite produktus, užvirinkite vandenį ir uždenkite puodą su jame esančiu kiaurasamčiu. Maistas bus lyg gamintas garuose. Taip galite pašildyti vištiena, šaldytas daržoves, išvirti koldūnus.

Ką rinktis vietoje saldumynų?

Studentų smegenų darbui, energijai ir gerai nuotaikai palaikyti cukrus, be abejonės, reikalingas. Tačiau retas studentas paklausys, kad vietoje saldumynų reikia rinktis vaisius. Dėmesiui palaikyti rinkitės juodą šokoladą. Vakarėliui su draugais pasaldinti, rinkitės savo paties gamintus kukurūzų spragėsius ir gardinkite juos medumi. Kiekvieną saldumynų norą numalšins sumuštinis su riešutų sviestu bei mėgstama uogiene. Tai puikus užkandis energijos lygiui pakelti greitu ir sveiku būdu.

Užkandžiai – būtini!

Per pertraukas neužkandžiaukite greito maisto restoranų sumuštiniais ar riebiomis bandelėmis, pasidarykite savo paties užkandį. Į priešpiečių dėžutę suberkite mėgstamus riešutus, kapotą juodą šokoladą, razinas arba džiovintas spanguoles. Skanu, sveika ir suteikia daug energijos. Ne veltui toks užkandis vadinamas „studentų maistu“.

Jei tokio užkandžio nepakanka, gaminkite savo sumuštinius. Nors paprastai studentai renkasi pigesnius produktus, tačiau vis tik geriau rinktis pilno grūdo duoną, vietoje margarino – sviestą. Jame yra gerųjų, žmogui reikalingų riebalų. Jei norite pakeisti ir sviestą, išbandykite trintą avokadą – tai puikus omega 3 riebalų šaltinis. Avokadą nulupkite, supjaustykite ir sutrinkite su šaukštu alyvuogių aliejaus, pagardinkite druska, pipirais. Sumuštinį geriausia gaminkite su daržovėmis: pomidorais, agurkais, jau minėta kepta cukinija ar baklažanu. Tačiau jei negalite gyventi be mėsos, rinkitės liesą vištienos ar kalakutienos kumpį. Dažniausiai šie kumpiai nėra pigūs, bet jeigu žadate suvartoti jį per kelias dienas, trumpesnio galiojimo mėsa būna nukainota, todėl galite rasti ir tikrai pigių variantų.


KOMENTARAI:


IŠBANDYKITE:


No items found