patarimai

Be šių mitybos patarimų kelionėje – nė kąsnio

Gabija Bujokaitė, 2017-05-30, 7:55


Vieni žmonės prieš keliones mėgsta susidaryti maršrutus, lankytinų vietų sąrašus ar pasižymėti patiekalus, kuriuos norėtų išbandyti. Kiti viską daro spontaniškai, per daug apie tai negalvodami. Tačiau yra dalykų, kurie labai svarbūs mūsų savijautai tiek gyvenant įprastu režimu, tiek kelionės metu, tad apie juos tikrai vertėtų susimąstyti. Be jokios abejonės, kalbame apie maistą – sveiką, nereikalaujantį per daug dėmesio jį ruošiant, o svarbiausia – skanų. Kaip nepersistengti laikantis subalansuotos mitybos režimo keliaujant, tačiau gerai jaustis, mėgautis kelione ir, žinoma, ragauti, pasakoja doc. dr. Edita Gavelienė, gydytoja-dietologė, klinikos „Dietos sistema“ vadovė.

Chaotiškas valgymo metas

Doc. dr. Edita Gavelienė
Doc. dr. Edita Gavelienė

Dažnai kelionių metu net ir kruopščiai prižiūrima mityba praranda balansą – gaminti maisto viešbutyje neturime galimybės, o kur dar visos neatrastos kavinukės, restoranai ar tiesiog gatvėje parduodamas maistas. Juk taip norisi viską išbandyti, ragauti. Tačiau kelionė neturėtų būti chaotiško valgymo metas. Ir maistas, ir valgymo laikas turėtų būti planuojami. Taip užkirsi kelią persivalgymui ir nemaloniems pojūčiams po jo.

Žinoma, pasitaiko situacijų, kai esamuoju metu alkio nejaučiame, tačiau žinome, jog galimybė pavalgyti pasitaikys negreitai. Nors suaugęs žmogus turėtų valgyti kas 3–5 valandas, tačiau prisikimšti per prievartą tikrai nereikėtų, nes jau minėtas persivalgymas sukels tik nepatogumų. Užtektų suvalgyti vaisių ar indelį jogurto. Taip kuriam laikui būtų numalšintas alkis, o ir sulaukti kito suplanuoto valgymo būtų lengviau.

Pirmiausia – maistingumas

Jeigu planuoji valgymo laiką, pagalvok ir apie produktus, kuriuos rinksies. Produktai, visų pirma, turėtų būti maistingi ir turėti kuo mažiau „tuščių“ kalorijų – taip organizmas bus aprūpintas reikiamomis medžiagomis bei energija. Tam puikiai tiktų sumuštinis, salotos arba užkandžiai – riešutai, švieži bei džiovinti vaisiai. Nepamiršk gerti pakankamai vandens. Vaisvandeniai yra visai nereikalingi. Saikingai elkis su alkoholiniais gėrimais. Venk greitai gendančio maisto, tačiau jeigu nusprendei tokius produktus pasiimti su savimi į kelionę, būtinai laikyk juos šaltkrepšyje. Patogumas taip pat yra labai svarbu, tad atkreipk dėmesį į tai, ar maisto produktai bus lengvai valgomi, t. y. neištikš ir nebyrės.

Dar daugiau maisto patarimų – žurnale „Makalius“!


KOMENTARAI:


IŠBANDYKITE: