naujienos Naujienos

Saldi dvikova: jogurtinis kokteilis meta iššūkį ledų kokteiliui. Kurį rinktis geriau?

VMGonline.lt, 2018-07-04, 18:30


Ledų ir jogurtinis kokteilis – mėgstamas pasirinkimas karštą vasaros dieną, kai norime pasilepinti ar atsigaivinti. Šaltas ir gaivininantis, bet ar sveikas? Kurį rinktis geriau? Norėdami išsiaiškinti, skelbiame dvikovą! Nugalėtoją VMGonline.lt aiškinasi drauge su mitybos specialistu ir tinklaraščio „Motyvuoti atletai“ įkūrėju Artur Swan.

Dvikovai pasirinkome du VMGonline.lt skelbtus kokteilius: jogurtinį kokteilį su žaliąja arbata ir mangų, bananų bei šokoladinio ledų kokteilį (ledų kokteilio receptas yra 4 asmenims, todėl šio kokteilio maistinę vertę perskaičiavome 1 porcijai).

MAISTINGUMAS

Kaip matyti iš palyginimo, pagal kaloringumą pirmauja jogurtinis kokteilis. Šis gėrimas turi ir didesnį angliavandenių kiekį, o angliavandeniai organizme veikia kaip energinė medžiaga. Jogurtinis kokteilis turi didesnį baltymų kiekį, mažiau riebalų ir mažiau druskos. Druska, kaip pasakoja mitybos specialistas A. Swan, reikalinga mūsų organizmui, tačiau nedideliais kiekiais. Didesni kiekiai naudingi itin aktyviems žmonėms, kurie per savo fizinį aktyvumą druskas iš organizmo praranda, tačiau mažiau judantiems, reiktų riboti jos suvartojimą iki 2 gramų per dieną.

Jogurtinio kokteilio maistinė vertė (1 porc.)

Kalorijos: 294 kcal
Angliavandeniai: 56 g
Iš jų cukraus: 35 g
Baltymai: 12 g
Riebalai: 4 g
Druskos: 42 mg

Ledų kokteilio maistinė vertė (1 porc.)

Kalorijos: 227 kcal
Angliavandeniai: 45,5 g
Iš jų cukraus: 35 g
Baltymai: 4 g
Riebalai: 7,25 g
Druskos: 121 mg 

STIPRYBĖS

Abiejų patiekalų stipriosios savybės yra tos, kad jie praturtinti be galo daug ląstelienos, vitaminų ir mineralų.  Ląsteliena, kaip pasakoja mitybos specialistas A. Swan, yra mūsų žarnyno valomoji medžiaga. Taip pat maitina jame esančias gerasias bakterijas. Tačiau mitybos žinovas primena, kad į racioną reikia įtraukti ne tik ląsteliena pasižyminčius vaisius, bet ir kitus jos turinčius produktus: grūdus, daržoves, ankštinius.

Svarbi jogurtinio kokteilio stiprybė ta, kad jame yra papildomų baltymų iš graikiško jogurto, kurie reikalingi mūsų raumenų bei vidinių organų atsistatymui. Taip pat šis gėrimas turi mažiau pridėtinio cukraus, priešingai – tik natūralų iš laktozės ir fruktozės.

SILPNYBĖS

Mangų, bananų ir šokoladinių ledų silpnoji pusė, pasak mitybos specialisto A. Swan, yra pridėtinis cukrus, sotieji riebalai, kuriuos gauname iš ledų (gali būti net hidrinti riebalai, priklausomai nuo ledų gamintojo. Blogybė ta, kad trans izomerai, kurių šaltinis iš dalies yra hidrinti riebalai, gali sukelti širdies ir kraujagyslių, diabeto ir nutukimo ligas, vėžį). Taip pat šis kokteilis turi mažai baltymų, jo pagrindą sudaro angliavandeniai. Mangų, bananų ir šokoladinių ledų kokteilis galėtų būti tinkamas užkandis po aktyvios fizinės veiklos arba pirmoje dienos pusėje.

VERDIKTAS

„Norintys išlaikyti grakščias kūno formas vasaros metu, turėtų rinktis pirmąjį variantą – jogurtinį kokteilį. Šis gėrimas turi mažiau pridėtinio cukraus, yra praturtintas baltymais. Tinkamas tiek norint pasilepinti desertu, tiek pasistiprinti po sunkios treniruotės“, – konstatuoja mitybos specialistas A. Swan.


KOMENTARAI:


IŠBANDYKITE: