top of page

Paskubėk: skelbiama registracija į pirmąją padavėjų akademiją Baltijos šalyse

„Nebūk bliūdnešys, būk tikras padavėjas!“ – tokiu šūkiu į restoranų savininkus ir jų darbuotojus kreipiasi pirmąją padavėjų akademiją Baltijos šalyse įkūrę „VMG Akademijos“ iniciatoriai. Supratę, kad aptarnavimo kultūrą Lietuvoje reikia gelbėti čia ir dabar, jie teigia, kad padavėjo darbas apima ne tik meniu atnešimą ir arbatpinigių nusinešimą, todėl ir unikalūs mokymai padavėjams bus ne šiaip mokymai, o gyvenimo ir tobulėjimo mokykla, padėsianti tvirtus pamatus ateityje, ir nesvarbu, kurioje srityje bus dirbama.

Skylėto aptarnavimo problemos

Didelė profesionalumo ir žinių stoka, prasti bendravimo įgūdžiai, abejingumas, nerangumas, aptarnavimo standartų bei elementarios serviravimo technikos neišmanymas, nemokėjimas spręsti svečių skundų, per didelis individualizmas ir, galiausiai, įsitikinimas, kad padavėju gali dirbti bet kas. Visos šios iš pažiūros menkos detalės veda į tai, kad restorane apsilankęs svečias gali pasijausti negerbiamas ir daugiau nebesugrįžti. Anot jau daugiau nei 10 metų padavėju dirbančio „VMG padavėjų akademijos“ iniciatoriaus Lino Ginaičio, ypač sunku padavėjais dirbti dabartiniam jaunimui:

Linas Ginaitis (Valerijos Stonytės nuotr.)


„Dabartiniam jaunimui sunkiai sekasi būti padavėjais, nes jie yra išlepinti ir neturi bendro supratimo. Padavėjui reikia nuolankumo, lankstumo, nuoširdumo, kantrybės, mokėjimo bendrauti, mandagumo, pozityvumo, šypsenos, mokėjimo palikti savo bėdas šone. Dabar padavėjams reikia visko žinoti 100 kartų daugiau nei anksčiau, nes jų svečiai keliauja, mato ir žino, koks turi būti tikrai geras aptarnavimas ir maistas. Save vadinu ne tik padavėju, bet ir pardavėju. Kodėl? Aš juk ne tik atnešu maistą ir nunešu lėkštes. Nuo manęs dažnai priklauso, ką klientas užsisakys ir kaip nusiteikęs jis bus.“

Tam, kad norint išauginti naują profesionalių padavėjų kartą tik gerai aptarnauti neužtenka, pritaria ir „VMG Akademijos“ mokymų vadovė, lektorė Jurgita Kierė: „Šiandien geras aptarnavimas – tik bazinis dalykas. Laiku atneštas kokybiškas patiekalas ir pateikta tinkama sąskaita dar nereiškia, kad tai buvo geras aptarnavimas. Dabar žmonėms reikia emocijos ir patyrimo, kažko tokio, ko jie niekada nepamirštų. Šiuo atveju padavėjui svarbiausia sukurti emocinį ryšį su savo svečiu. Tas ryšys gali trukti vos kelias sekundes, bet jo jam labai reikės. Dėl to „VMG padavėjų akademijoje“ didesnį dėmesį mes skirsime socialiniams įgūdžiams.“

Sieks atkurti padavėjo profesijos prestižą

„VMG padavėjų akademija“ sieks ne tik gerinti aptarnavimo kultūrą Lietuvoje, skatinti svetingumą, didinti turizmą, kurti naujas darbo vietas, bet ir gerinti šios profesijos prestižą.

„VMG projekto tikslas – griauti nusistovėjusius stereotipus. Padavėjo amatas dažnai nuvertinamas kaip „neprestižinis“ ir skirtas tik studentams kaip tarpinė stotelė. Mes norime parodyti, kad šis amatas yra ne tik įdomus, bet gali būti ir pelningas. Esame suorganizavę šimtus renginių, į kuriuos kviečiame tik pačius geriausius šalies padavėjus, ir atvirai galiu pasakyti: profesionalūs padavėjai rinkoje yra išgraibstomi. Taigi, mes pasiruošę išugdyti geriausius darbuotojus, kurie garantuotai ras darbo vietas“, – sako Alfas Ivanauskas, vienas „VMG Akademijos“ iniciatorių.

Alfas Ivanauskas (Dainiaus Ščiukos nuotr.)


Mokymuose kviečiami dalyvauti tie, kurie turi mažai padavėjo darbo patirties arba visai jos neturi. J. Kierė pabrėžia, kad geru padavėju tampama ne per vienerius metus – kartais reikia dvejų ir daugiau metų, kad taptumėte šios profesijos ekspertais, todėl tam ypač svarbūs padavėjo profesijos pagrindai: „Dauguma jaunų padavėjų jau po kelių mėnesių darbo galvoja, kad viską išmoko ir tapo profesionalais, nors iki to dar toli gražu. Pagrindinė problema – ta, kad jie sau nebekelia jokių tikslų ir jų darbo kokybė negerėja. Jie stovi vietoje ir taip gali praeiti ne vieneri metai, o sukaupta patirtis bei įgūdžiai – likti tokie patys.“

Jurgita Kierė (Valerijos Stonytės nuotr.)


Atsižvelgdama į gyvą restoranų rinką, „VMG padavėjų akademija“ kviečia suklusti ir pačių restoranų savininkus – jiems nebereikės ieškoti, atrinkti ir apmokyti padavėjų, nes nauji padavėjai visas būtinas žinias įgis ir galės būti apmokyti per keturias su puse savaitės. Įvertinus brangų verslininkų laiką, mokymus baigusiems padavėjams liks tik išmokti dirbti su restorane naudojama operacine sistema ir išmokti restorano meniu. „VMG padavėjų akademija“ paruošia darbuotoją su visais reikalingais įgūdžiais.

Platus požiūris į aptarnavimą = patys netikėčiausi lektoriai

Programą sudarys 20 praktinių-kūrybinių užsiėmimų. Juos ves psichologai, aktoriai, geriausi Lietuvos virtuvės šefai, choreografai, someljė, aptarnavimo ekspertai ir kiti. Dalyviai bus mokomi taisyklingos laikysenos, improvizacijos meno ir kūno kalbos subtilybių, įvairių kavos paruošimo būdų, tinkamo vyno patiekimo, bendravimo ypatumų, serviravimo technikos, baro pagrindų, darbo su operacine sistema ir pinigais, maisto ekologijos ir dar daugiau. Sėkmingai išlaikiusiems egzaminą suteikiamas „VMG padavėjų akademijos“ baigimo sertifikatas. Baigusieji „VMG padavėjų akademiją“ galės pretenduoti į didesnį atlyginimą už profesionalumą, bus verti didesnių arbatpinigių, žinos visą aptarnavimo abėcėlę ir bus susipažinę su protokoliniu aptarnavimu, pardavimų įgūdžiais, efektyvaus bendravimo, judesio ir plastikos pagrindais, retoriką, asmenybės tipų sistemą, gebės našiai dirbti komandoje, praplės draugų ir bičiulių ratą, o svarbiausia – bus pastebėti.

Kviečiami visi ne jaunesni nei 18 metų.

Mokymų pradžia – balandžio 10 d.

Mokymų kaina – 498 Eur.

Naujausi įrašai

bottom of page