naujienos Naujienos

Naujas, bet ne visuomet malonus rytas

Aistė Čiučiurkaitė, 2015-01-01, 11:00


Naujųjų šventė atneša ne tik malonių prisiminimų, bet neretai – ir sunkų rytą. Daug nesveiko maisto, alkoholis, skirtingų gėrimų maišymas – viskas, ko reikia blogai kito ryto savijautai. Deja, pagirių prevencija ar sveiki būdai jas pašalinti dar neišrasti, todėl kiekvienas turi savų nepatvirtintų „gydymo“ būdų. Pateikiame maisto produktų ir gėrimų sąrašą, kurie bent kažkiek padės atgauti jėgas.

Gyvybės eliksyras

Vanduo turėtų būti pirmas dalykas, apie kurį pagalvojate nubudę. Alkoholis yra diuretikas, kuris išstumia skysčius iš organizmo, galvos skausmas – to pasekmė. Todėl labai svarbu atstatyti tinkamą skysčių kiekį. Taip pat tikrai nepakenks stiklinė vandens prieš einant miegoti.

Saldūs gėrimai, kokosų vanduo

Cukraus turintys sportuojantiems žmonėms skirti gėrimai treniruotės metu gali padaryti daugiau žalos nei naudos, tačiau kito ryto pasekmėms malšinti ir  atstatyti elektrolitams – puikiai tiks. Tam taip pat tinka kokosų vanduo, kurio sudėtyje gausu elektrolitų-mineralų, tokių kaip kalis, natris, magnis ar kalcis.

Imbierinė ar mėtų arbata

Imbiero arbata gali sustabdyti pykinimą (imbieras naudojamas vaistuose nuo jūros ligos). Mėtų arbata gali sumažinti skrandžio skausmus ir sumažinti pykinimą.

Vaisių sultys

Obuolių ar spanguolių sultys padės atsigauti. Fruktozė, esanti vaisiuose ar uogose, greitai suteikia energijos, o natūraliose sultyse gausu vitaminų ir vandens. Tačiau venkite citrusinių vaisių sulčių, nes jos gali dirginti skrandį.

Kofeinas

Gėrimai, turintys kofeino, suteikia energijos, tačiau juos reikia gerti kartu su stikline vandens, nes kofeinas veikia kaip diuretikas.

Kiaušiniai

Pusryčiams rinkitės mėgstamiausią patiekalą iš kiaušinių. Kiaušiniai turi amino rūgščių, pavyzdžiui, cisteino ar taurino. Taurinas pagerina kepenų veiklą, o cisteinas suardo acetaldehidą, kurio išsiskyrimas organizme daro įtaką galvos skausmo atsiradimui.

Bananai, žalialapės daržovės

Bananuose daug kalio, kuris yra svarbus mineralas, siekiant atsigauti po alkoholio padauginimo. Jeigu nesinori valgyti salotų, iš špinatų, bananų ir graikiško jogurto susiplakite lengvai virškinamą ir naudingą kokteilį.

Vištienos sriuba

Padauginus alkoholio, kaip ir peršalus, karšta ilgai virta vištienos sriuba padeda atsigauti ir atstatyti skysčių pusiausvyrą organizme.

Avižos

Avižų košę naudinga valgyti kasryt. Dubenėlis karštos košės turi daug vitamino B, kalcio, magnio, geležies. Be to, avižos pakelia cukraus lygį organizme, o tai suteikia taip trūkstamos energijos.


KOMENTARAI:


IŠBANDYKITE: