naujienos Naujienos

Mėsos pakaitalas seitanas: žalingas ar naudingas?

Urtė Mikelevičiūtė, VMGMaster.lt, 2018-10-23, 15:00


Apie seitaną galite išgirsti kontroversiškų nuomonių. Vieni teigia, kad jis yra menkavertis produktas, kiti – kad tai puikus baltymų šaltinis, tinkamas veganams. Išsiaiškinkime, kaip yra iš tiesų, o ar naudoti jį savo virtuvėje, galėsite nuspręsti patys.

Seitanas, dar vadinamas kvietine mėsa, yra produktas, pagamintas iš kviečių baltymo (glitimo). Jis kilęs iš Japonijos ir dažniausiai naudojamas kaip mėsos pakaitalas. Itin populiarus Azijos ir budizmo virtuvėse. Tačiau mums pavyko rasti ir šį pakaitalą naudojančių kaimyninių šalių gamintojų – neseniai rašėme apie baltarusius, iš jo gaminančius veganiškas dešras ir dešreles, kurių kai kurie žmonės bijo paragauti dėl mėsą primenančio skonio. 

Seitanas yra unikalus augalinis mėsos pakaitalas, kurio ir kaina gerokai mažesnė. Jis gaminamas kvietinę tešlą skalaujant vandeniu, kol iš tešlos yra pašalinamos krakmolo granulės. Pagaminta kvietinė mėsa gali būti naudojama įvairiuose troškiniuose.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Jenny 🌱 Vegan Recipes (@thisstudentcooks) on


Doc. gydytojos dietologės Edita Gavelienės komentaras:

„Tai – veganams skirtas baltymo papildas. Visavertis baltymų kiekis labai svarbus veganiškai besimaitinantiems asmenims. Jei lygintume seitaną ir, pavyzdžiui, sojų baltymus, tai aminorūgščių (jos apsprendžia baltymo visavertiškumą) sudėtis sojų pupelėse yra įvairesnė. Seitanas nėra tinkamas žmonėms, kurie serga celiakija ar turi neceliakinį jautrumą gliutenui. Taip pat netinka asmenims, alergiškiems kviečiams. Būtina jį nurodyti kaip alergeną.“

 

View this post on Instagram

 

A post shared by K.O Rasoi by Sanjana (@sanjanamodha) on

Šefo Tado Eidukevičiaus komentaras:

„Tai yra produktas, sudarytas iš glitimo – kviečių baltymo. Vartojamas saikingai, žalos nedaro. Tačiau daugumos mūsų racionas yra ir taip perkrautas kvietinių produktų vartojimo. Jeigu kasdien valgome duoną ir vartojame per daug kviečių, galiausiai mums gali išsivystyti gliuteno netoleravimas. Daugumai reikėtų ir taip susirūpinti bei peržiūrėti savo mitybos racioną. Siūlyčiau rinktis kitus baltymų šaltinius. Ir yra begalė literatūros, nagrinėjančios jo žalą organizmui.“


KOMENTARAI:


IŠBANDYKITE: