naujienos Naujienos

Litrą kavos per dieną išgerianti ekspertė: „Nėra vieno geriausios kavos puodelio“

Rima Aukštuolytė, 2018-07-05, 7:50


„Kava įkvepia kūrybingam ir prasmingam gyvenimui“, – sako Anna Oleksak, įvairių kavos čempionatų teisėja, NESPRESSO kavos ambasadorė Lenkijoje, šiame versle dirbanti daugiau nei 20 metų. Ji pati per dieną išgeria bent litrą kavos ir sako, kad teisėjaujant šis kiekis kartais pasiekia net du litrus!

Anna, sakote, kad paragavus išskirtinį kavos gurkšnį, gyvenimas iš tiesų gali pasikeisti. O kas jums yra tas prasmingas kavos gurkšnis?

Apie skonį kalbėti paprasta ir viskas aišku, bet prasmingas kavos gurkšnis reiškia, kad kavos puodelis yra ne tik malonumas ir kofeino dozė. Tai – ir mūsų laikas kartu ar tiesiog atsipalaidavus patiems su savimi. Tai – laikas, skirtas tik mums, mūsų svajonėms. Norime suteikti tokią reikšmę žmonių gyvenimui, todėl mums svarbu, kad jūsų laikas su kava būtų kokybiškas, o tam, pirmiausia, reikia aukščiausios kokybės kavos. Taigi, su NESPRESSO rūpinamės kavos verslo tvarumu ir socialine atsakomybe.

Šiuo metu pasaulyje, ir Lietuvoje, vis labiau populiarėja trečios kavos bangos judėjimas* – kava vertinama ne kaip prekė, o kaip išskirtinis maisto produktas, pavyzdžiui, vynas. Ką pasakytumėte NESPRESSO kavos kritikams?

Trečios kavos judėjimą stebiu nuo pat pradžių, teisėjauju kavos čempionatuose. Iš tiesų įdomu stebėti visas kryptis, kur yra judama – vieni iš kitų galime pasimokyti. Tačiau po 20 metų darbo kavos versle galiu pasakyti, kad geriausios kavos puodelis paprasčiausiai neegzistuoja. Mes visi tiesiog ieškome geriausios skonio patirties. Galime varžytis dėl geriausio kavos patiekimo ar geriausio baristos titulo, tačiau juk iš tiesų svarbiausia – kokią patirtį gaus vartotojas. Į tai ir koncentruojasi NESPRESSO – į aukščiausios kokybės patirtį ir, kaip jau minėjau, tvarią plėtrą.

Kodėl jums svarbu rūpintis kavos pupeles auginančiais ūkininkais?

Kavos gurkšnis turi būti pozityvus ir prasmingas ne tik vartotojui, bet ir kavos pupeles auginantiems ūkininkams bei aplinkai. Nuo to priklauso kavos kokybė. Suprantame, kad tai – ilgalaikiai įsipareigojimai ir milžiniškos investicijos. Trečios kavos judėjimas kol kas tikrai negali skirti tiek lėšų, kiek skiria NESPRESSO.

Jūsų nuomone, su kokiais iššūkiais šiuo metu susiduria kavos verslas?

Yra keli pagrindiniai iššūkiai ar net grėsmės – klimato kaita ir kavos ūkių tęstinumas. Remiantis kai kuriomis klimato prognozėmis, po 50 metų gali nebelikti arabikos pupelių. Turime tam ruoštis, gal net iš naujo atrasti „robusta“ pupelių rūšį. Visgi, pirmiausia privalome rūpintis aplinka, todėl investuojame į vandens tausojimą ir biologinę įvairovę.

Kitas aspektas – mums svarbu sukurti sistemą, dėl kurios jauniems ūkininkams būtų patrauklu dirbti kavos versle, todėl turime pasirūpinti ilgalaikiais įsipareigojimais, rūpinamės net specialiomis pasitraukimo į pensiją programomis – kad žmonės turėtų iš ko gyventi ir pasitraukę iš šio verslo.

Puodelis kavos – ne tik vandens ir sumaltų kavos pupelių mišinys. Ką vartotojas turėtų galvoti gerdamas kavą?

Na, negaliu pasakyti, kas turi būti jūsų galvoje geriant kavą (juokiasi). Iš tiesų norėčiau, kad žmonės suprastų, jog kava – išskirtinis produktas. Kava yra malonumas, energijos ir įkvėpimo gurkšnis. Sakoma, kad iki kavai patenkant į jūsų puodelį ją paliečia 100 rankų. Pagalvokite, kiek daug žmonių susiję su tuo nedideliu kiekiu malonumo kavos puodelyje.

Kokią kavą jūs pati labiausiai mėgstate?

Pastaruoju metu gilindama žinias apie „robusta“ kavos pupeles atradau skonių, kurie maloniai nustebino. Na, bet iš tiesų, neslėpsiu, labai patinka kavos pupelės iš Afrikos. Būtent jos atvėrė man akis. Patinka Afrikos pupelių vaisių skonis, rūgštingumas, gėlių aromatai. Tačiau negaliu apsiriboti vien šiuo regionu, nes kavos pasaulis labai turtingas.

Prisipažinkite, kiek kavos per dieną išgeriate?

Vienas litras – tokia mano norma (juokiasi). O pasiektas rekordas – du litrai. Taip būna čempionatų metu, kai tenka daug ragauti.

NESPRESSO kava yra parduodama kapsulėse. Ką pasakytumėte kavos kapsulių kritikams?

Kapsulė yra tik dar viena pakuotės forma. Juk visa kava yra pakuojama. Tačiau čia susiduriame su kitu aspektu. Dauguma žmonių per dieną išgeria kelis puodelius. Ką tai reiškia? Kava, stovėdama atidarytame pakelyje, pamažu praranda skonį ir aromatą. Kava kapsulėje – jau paruošta vienam naudojimui, visada galite būti tikri dėl jos kokybės. Žinoma, čia galiu kalbėti ir garantuoti tik dėl NESPRESSO kapsulių kokybės, už kitas kompanijas negaliu atsakyti.

Taip pat reikia nepamiršti, kad ne visi namuose gali eksperimentuoti su skirtingais kavos paruošimo būdais, ne visi žmonės turi ir tam skirtus aparatus. Žmonės dažniausiai nori tiesiog mėgautis kava ir nesivarginti (juokiasi). NESPRESSO kavos paruošimas kartu su kapsulės pasirinkimu užtrunka apie 40 sekundžių. O iš viso kavos mėgėjams galime pasiūlyti beveik 30 skirtingų skonių kavos – nuo švelnesnių iki labai intensyvių skonių, pasirūpinome ir karamelės, šokolado ar vanilės gerbėjais.

Savo prekės ženklo ambasadoriumi pasirinkote Holivudo aktorių George Clooney. Kodėl būtent jis?

Nustebsite, bet George Clooney yra ne tik visame pasaulyje žinoma žvaigždė ir gražus vyras – jis rūpinasi ir tvaria plėtra trečiojo pasaulio šalyse. Pavyzdžiui, esame įtraukę jį į projektus Pietų Sudane, nes jis supranta, kaip svarbu edukuoti žmones, skatinti juos dalyvauti mūsų tvarios plėtros programose. G. Clooney žino, kodėl svarbu rūpintis produktų tvarumu. Tiesa, negalime neigti, kad jo vardas patraukia gyventojus jungtis prie tų programų.

Paskutinis klausimas – kodėl kava, o ne arbata?

Tikrai aistras keliantis klausimas (juokiasi). Bet turite rinktis, nes negalite išmanyti visko. Man pačiai patinka kavos kultūra, kaip kava pakelia mano energijos lygį, įkvepia kavos bendruomenė, su kuria nuolat susiduriu, taip pat – kavos pupeles auginantys ūkininkai. Jei šiandien man kažkas pasiūlytų išvažiuoti į Kenijos kavos pupelių ūkius, sutikčiau nedvejodama (juokiasi).

Visus NESPRESSO skonius rasite ČIA.

*Trečioji kavos banga prasidėjo apie 2002 metus. Su šia atėjusia banga į kavą imta žiūrėti ne kaip į kasdienį, įprastą maisto produktą, bet daug pastangų ir meistriškumo reikalaujantį gaminį. Taigi, pradėta daugiau dėmesio skirti visam kavos gaminimo procesui: nuo auginimo, surinkimo, kavos pupelių skrudinimo iki santykių su kavos augintojais, prekybininkais, paruošėjais ir, žinoma, vartotoju.


KOMENTARAI:


IŠBANDYKITE: