top of page

„Paloma“: tyliai atsidaręs, bet visų giriamas naujokas

Į „Ogmios miestelį“ VMG komanda skuodė pakilios nuotaikos – galvoje skambėjo sena ir komiška 1975-ųjų „Paloma blanca“ (liet. „Balta balandė“) daina, o akyse stovėjo plačiakelnių choreografija balto balandžio fone. Vis dėlto, nei pakeliui, nei atžygiavę iki savo kelionės tikslo, naujo bistro „Ogmios mieste“, nė vieno balandžio nesutikome.

Mus pasitikusi vadovė ir įkūrėja Gintarė Štaraitė-Nanartavičienė patikino, kad gruodžio pabaigoje pasaulį išvydusi „Paloma“ su miesto paukščiais nieko bendro neturi: „Kurdami vietą norėjome neįpareigojančio pavadinimo. Paloma yra vardas. Davėme gražų vardą – Paloma yra ir balandis, ir taika. Tačiau prie reikšmės nesirišame.“

Valerijos Stonytės nuotr.

Gintarė kartu su savo vyru Tomu Nanartavičiumi bistro atidarė tyliai ir be fanfarų – galbūt tai nauja tendencija (netrukus portale papasakosime apie kitą vietą, kuri patyliukais jau veikia). Šiaip ar taip, sužinome, kad atidarymas dar bus. Apie „Palomą“ išgirdome sausį – savo simpatijomis su mumis pasidalijo dainininkė Justė Starinskaitė.

Bistro padalytas į du aukštus. Valerijos Stonytės nuotr.

„Idėja formavosi pamažu. Visa mūsų komanda yra dirbusi restoranų versle. Pati dirbau su keiteringu, prieš tai – trejus metus restorano vadybininke. Gyvenau Paryžiuje, Niujorke. Kolegos irgi. Susėdę išsikalbėjome, kad Vilniuje labai trūksta vietų, kur būtų paprastas ir kokybiškas komfort fūdas“, – dar šviežią istoriją atpasakojo Gintarė.

Valerijos Stonytės nuotr.

Dramatiškųjų burgerių pašonėje esančios vietos savininkė sako, kad jiedu su vyru aiškiai žinojo, ko nori. A la carte ir dienos pietų meniu įkūrėjai kūrė eksperimentuodami su virėjų komanda. Pusryčių ir desertų meniu padėjo sudaryti Domas Tamulionis. Valgiaraštis nebus visiškai siejamas su sezonu. Anot pašnekovės, Lietuvoje tai daryti nėra labai paprasta, tačiau vietų, kurios tai daro labai tinkamai, yra.

Antro aukšto interjere vyrauja kiek tamsesni atspalviai. Valerijos Stonytės nuotr.

Nors maistas yra svarbiausia, bet rašant apie „Paloma“ bent trumpam norisi nukrypti į šalį ir griebtis kitos temos – interjero. Apie jį yra ką papasakoti. „2XJ architects“ architektų (ne interjero dizainerių!) duetas Jokūbas Jurgelis ir Jurga Marcinauskaitė 100 kvadratinių metrų erdvėje apgyvendino minimalią estetiką. Atrodo, kad mėgautis maistu ir buvimu paprasta – nėra nieko, kas blaškytų dėmesį. Beje, ši architektūros studija 2014 m. kūrė restorano „Sweet Root“ interjerą, 2016 m. – Lietuvos Nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos.

Rūkytas upėtakis su krienų kremu (5 Eur). Valerijos Stonytės nuotr.

„Jokūbas Jurgelis yra mūsų draugas. Žinojome jo darbus, mums patiko jo stilistika. Viso proceso metu buvome stipriai įsitraukę. Kartu rinkome medžiagas, viską sprendėme kartu. Buvo labai smagu, kad architektai tai mums leido. Yra tokių, kurie nenori, kad kištumeisi į jų darbą. Visi esame labai patenkinti rezultatu“, – dėstė pašnekovė.

Karamelizuoto ožkų sūrio salotos su aguonų padažu (7 Eur). Valerijos Stonytės nuotr.

„Paloma“ siūlo dienos pietus (5,80–6,40 Eur), patiekalus iš meniu, savaitgaliais – pusryčius (atskirų patiekalų kainos 3–7 Eur). Šių meniu dar keisis, jame atsiras daugiau sotesnių patiekalų. Įdomu, kad Benedikto kiaušinių rytiniame valgiaraštyje nėra.

Meniu. Tyrinėjame a la carte meniu. Užkandžiai įvairūs – čipsų valgytojai gali rinktis bulvių traškučius su rozmarinų druska (3 Eur), vegetarai – alyvuoges (3 Eur) ir ožkų sūrio spurgas su medumi (4,50 Eur), visavalgiai – rūkytą upėtakį (5 Eur) arba lėkštę su saliamiu ir trumais, gorgoncola ir pekorinu (7 Eur). Toliau rikiuojasi pora sriubų (3–4 Eur) ir salotų (7–7,50 Eur).

Vištienos šnicelis su bulvių koše, kopūstų salotomis (8,50 Eur). Valerijos Stonytės nuotr.

Pagrindinių patiekalų yra 6. Tarp jų – iš ūkininkų atkeliaujančios brandintos jautienos dešrelės su traiškytomis bulvėmis (9,50 Eur). Brangiausias rimtas patiekalas, starkio filė (10,50 Eur), kaip ir minėtas upėtakis, perkamas iš šalia įsikūrusių kaimynų žuvininkų. Saldžių pagundų sekcijoje – spurgos su obuolių karamele (3 Eur) ir šokoladinis pyragas su aviečių tyre (4 Eur).