verdu-ir-kepu

Agurkai ant veido nepadės – valgyk tai ir būsi grožio karalienė

Žurnalas „Verdu ir kepu“, 2017-10-16, 18:30


Apie tai, kad galima tapti grožio karaliene uždėjus ant veido agurką arba išsitepus maigytomis braškėmis, tikriausiai, žinome ne viena. Bet taip pat žinome, kad grožiui puoselėti labai svarbu ne tik tai, ką dedame ant savęs, bet ir tai, ką valgome. Tad ką valgyti, kad būtume grožio karalienės, pataria „AND“ klinikos gydytoja gydytoja Jūratė Valiukienė

Nagų problemos

Dažniausiai pasitaikanti su mityba susijusi nagų problema – geležies trūkumo sukelta ar kokios nors kitos rūšies mažakraujystė, dėl kurios kraujas nagams netiekia maistinių medžiagų. Vartokite daug liesos mėsos, paukštienos ir žuvies – geležies ir kokybiškų baltymų šaltinius. Nepamirškite tamsiai žalių lapinių daržovių, neperdirbtų grūdų produktų, ankštinių augalų ir vaisių sulčių – folio rūgšties ir kitų B grupės vitaminų poreikiui patenkinti. Taip pat svarbu citrusiniai vaisiai, nes vitaminas C padeda organizmui įsisavinti geležį, esančią augaluose.

citrusai

Plaukų ir galvos odos problemos

Maistingosios medžiagos, nuo kurių priklauso plaukų ir galvos odos sveikata, yra niacinas, biotinas, cinkas, vitaminai A, B6, ir C. Valgykite daug vaisių ir daržovių, neperdirbtų grūdų, liesos mėsos, žuvies ir paukštienos, neriebių pieno produktų.

zuvis marinatas

Sveiki dantys

Vartokite daug kalcio turinčių maisto produktų (pieno, jogurto, sūrio), šviežių vaisių ir daržovių – vitaminams A ir C gauti, taip pat – dėl kramtymo, kad dantenos būtų sveikos. Nepamirškite gerti arbatos (puikus fluorido šaltinis).

Kas? Kam? Kur?
Vitaminas A svarbus geram regėjimui palaikyti ir vištakumui išvengti. Jis būtinas ląstelėms augti ir daugintis, užtikrina kaulų ir dantų vystymąsi, normalią nagų, odos būklę lašiša, kepenėlės, kiaušinių tryniai, morkos, moliūgai, špinatai
Vitaminas E jame esantis tokoferolis padeda išvengti oksidacijos. Jis taip pat palaiko normalią raudonųjų kraujo kūnelių ir raumenų būklę, reguliuoja vitamino C ir DNR sintezę kviečių gemalai, riešutai ir sėklos, kiaušiniai, augaliniai aliejai
Vitaminas C reikalingas kolageno (ląstelių jungiamojo audinio) sintezei. Jis yra svarbus antioksidantas, stabdantis senėjimo procesą. Skatina žaizdų ir nudegimų gijimą, stiprina dantis ir kaulus, gerina geležies įsisavinimą citrusiniai vaisiai, melionai, uogos, paprikos, brokoliai, bulvės
Vitaminas D būtinas kalciui įsisavinti, skatina kaulų ir dantų augimą sviestas, kiaušinių tryniai, riebi žuvis. Taip pat gaminasi organizme, veikiant saulės šviesai
Selenas svarbus antioksidantas, kartu su vitaminu E saugantis ląstelių membranas nuo oksidacinių procesų jūros gėrybės, kai kurių rūšių mėsa ir žuvis, neperdirbtų grūdų produktai, kviečiai
Cinkas reikalingas fermentų metaboliniam veikimui, gerina augimą ir vaisingumą, stiprina imuninę sistemą raudona mėsa, austrės, kiaušiniai, pienas, jogurtas, riešutai
Antioksidantai stabilizuoja laisvuosius radikalus. Antioksidantų turintis maistas siejamas su sumažėjusia rizika sirgti vėžiu, širdies bei kitomis ligomis mėlynės, braškės, žiediniai ir briuseliniai kopūstai, brokoliai, burokėliai, raudonosios paprikos, morkos

Daugiau skaitykite žurnale „Verdu ir kepu“!

verdu ir kepu logo


KOMENTARAI:


IŠBANDYKITE: