naujienos Naujienos

16 kilogramų atsikratęs Rimvydas Širvinskas-Makalius dalijasi nepakeičiamais mitybos patarimais

Auksė Podolskytė, 2017-10-20, 7:50


Kelionių guru Rimvydas Širvinskas-Makalius kasdien girdi klausimus, kaip kelionėse nepapilnėti, kaip tinkamai maitintis dažnai skraidant lėktuvais, kaip dirbant įtemptą darbą maitintis sveikai. Ir iš tiesų, jo praktiškai patikrinti patarimai pravers daugeliui.

Braserija Paralele 39 20160504 05

Kelionėse visko norisi paragauti. Kaip nepriaugti svorio?

Iš tikrųjų, svorio nepriaugti labai sunku, nes mityba kelionėse tampa nereguliari. Labai dažnai žmonės ranka numoja į vietinę virtuvę, o greitai sukerta kokį mėsainį ir eina toliau, nes svarbiausia kuo daugiau pamatyti ir pažinti. Tačiau susipažinti su šalies virtuve irgi yra svarbu. Netgi išvykus į aktyvią kelionę svarbu rasti progą bent kartą prisėsti ramiai ir atsipalaiduoti – Monmartre užsisakyti vietinės virtuvės patiekalų ar Romoje tiesiog pasimėgauti nuostabia vietos kava ir ledais. Nepriaugti papildomų kilogramų turbūt padeda tai, jei kelionė yra aktyvi. Aš jau seniai nevažiuoju į „viskas įskaičiuota“ viešbučius, bet neturiu nieko prieš tuos, kurie renkasi tokį poilsio būdą. Suprantu, kad ypač šeimos, mamos nori pailsėti nuo puodų ir atsipalaiduoti. Aš keliaujančioms mamoms, nes vyrai ne taip rūpinasi priaugtais kilogramais, visuomet sakau: „Maistą dėkite į mažas lėkštes.“ Ko gero, toks geriausias patarimas. Pats vakarienę jau beveik metus stengiuosi valgyti kuo anksčiau – likus 4–5 valandoms iki miego. Nustojau sapnuoti košmarus ir žymiai geriau išsimiegu. Žinoma, svarbu, kad skrandis nebūtų tuščias. Mano treneris sako, kad jei jauti alkį, yra negerai, vadinasi, valgyti pavėlavai. Vakarienei net ir kelionių metu aš stengiuosi gerti baltyminius kokteilius, kurie yra labai sotūs ir sveiki.

Apibendrinus, manau, kelionių metu nereikėtų bijoti priaugti svorio. Atostogos skirtos gyvenimo malonumui patirti, tiesiog pasimėgauti. Vėliau grįžus namo ir besilaikant kasdienių mitybos įpročių galima prisiminti, kaip buvo smagu. Tad nusidėti tikrai reikia, nes per tas dietas tikrai galima išprotėti.

Ispaniškas „Benediktas“ su šparagais, serano kumpiu, angliška bandele ir naminiu olandišku padažu - 7,80 Eur. (Valerijos Stonytės nuotr.)
Valerijos Stonytės nuotr.

Kaip kovoji su saldumynų ir kitų negerovių bangomis?

Pusryčiai man yra pats svarbiausias dienos maistas. Žinau, kad daugelis žmonių sunkiai prisiverčia valgyti ryte, nes nenori. Aš supratau, kad kuo sotesnius pusryčius pavalgysiu, tuo mažiau suvalgysiu per pietus ir vakare. Mano treneris sako, kad jeigu nori padaryti nuodėmę, daryk ryte. Žinau, kodėl jis taip sako, nes ryte man nesinori nieko saldaus (juokiasi). Valgydamas pusryčius jaučiuosi energingesnis. Daugybė mano draugų, kurie anksčiau išgerdavo tik kavos ir suvalgydavo sūrelį, pasekė mano pavyzdžiu ir kerta sočius pusryčius, nes mato, kad diena praeina kitaip.

Ar pats valgai maistą lėktuvuose? Ką valgyti tiems, kurie naudojasi pigiomis oro linijomis?

Valgau. Žinoma, maistas ten turi kur kas daugiau druskos ir cukraus, nes ore mūsų receptoriai šiek tiek atbunka. Ant žemės mums šis maistas būtų per sūrus ar per saldus. Jei skrendama pigiomis oro linijomis, kodėl gi nepasiėmus savo maisto? Aš nekalbu apie sumuštinį su labai kvepiančia dešra ir kaimynų gundymą kvapais… Bet tai galėtų būti salotos ar kažkas kito, ką norėtume valgyti skrydžio metu, kad neišeitume iš savo mitybos grafiko. Dėl to neturėtų būti gėda. Esu sulaukęs tokių laiškų, kuriuose klausiama: „Ar yra normalu, kad į lėktuvą pasiimsiu indelį su maistu, kurį turiu valgyti, nes gydytojas man paskyrė tam tikrą dietą?“ Kodėl tai turėtų būti nenormalu? Lėktuve tikrai galima valgyti savo maistą.

GRIKIAI

Ar esi išbandęs kokių dietų?

Esu! Mano įmonės kolektyvas moteriškas – apie 85 proc. moterų. Todėl pagrindinės temos yra „dieta“, „priaugau–numečiau“, „važiuosiu atostogų, todėl reikia numesti“.

Pats paskutinės dietos laikiausi prieš porą metų, nes vėliau pradėjau sportuoti ir supratau, kad tai nesąmonė. Esu laikęsis kopūstų sriubos ir grikių dietų. Jau antrą dieną nenorėjau žiūrėti į grikius… Turbūt todėl ši dieta ir veikia – po poros dienų tiesiog nebenori jų valgyti. Esu ir badavęs, kai buvau priaugęs gana daug – vietoj 63-ijų mano svoris buvo 83 kilogramai. Aš visą gyvenimą buvau lieknas ir, prisimenu, man tada visi sakė: „Koks tu pasitaisęs blogąja prasme.“ Nors ir nelabai rūpėjo, bet laikiausi dietų, badavau, nes atrodė, kad reikia prisižiūrėti… Valgiau tik grilintas daržoves ir išsekau, niekas nebebuvo įdomu. Tada supratau, kad dietos labai veikia mąstymą ir psichiką. Reikia dirbti su savimi ir stebėti, kada gerai jautiesi ir fiziškai, ir psichologiškai. Kai pradėjau sportuoti, mečiau šalin visas dietas ir pradėjau valgyti mažiau riebalų ir daugiau baltymų turintį maistą bei mažiau valgyti vakarais.

bulves

Papasakok, kaip nusidedi?

Renkuosi tai, ko labiausiai noriu. Niekas nepykit, bet aš labai mėgstu traškučius. Labiausiai mėgstu „Estrella“ mėlynus (juokiasi). Jų turiu visada. Laikau pasidėjęs ant spintelės. Suvalgau liūdną dieną arba kartą per savaitę, dažniausiai sekmadieniais. Savaitgaliais su draugais kartu gaminame pietus, vakarienę ar išeinam kažkur pavalgyti. Kartais savaitgalį su šeima valgom cepelinus ar kepam šašlykus. Tėvai nesupranta, kad tai nesveika: „Kodėl nesuvalgei trijų cepelinų, o tik du?“ Maistas man tikrai yra didžiulis malonumas. Aš netgi turiu saldumynų stalčiuką, kuris vadinasi „streso ir liūdesio stalčiukas“. Kai kažkam iš kolektyvo arba man pačiam būna liūdna, leidžiu įlįsti. Ten guli mano mėgstamiausi saldumynai. Deja, jų labai retai kada norisi pirmoje dienos pusėje. Dažniausiai vakare…

Kokios lauktuvės dažniausiai atsiduria tavo lagamine?

Dažniausiai iš užsienio stengiuosi parsivežti maisto arba specifinį gėrimą. Visiems rekomenduoju parsivežti kažko įdomaus. Pavyzdžiui, iš Tailando parsivežiau ingredientų tradicinei vakarienei pasigaminti. Nesvarbu, kad galbūt juos, ryžių makaronus ar Azijoje ant bangos esančius sveikuoliškus juoduosius ryžius, galima rasti ir Lietuvoje. Vėliau gamindamas visuomet prisimenu kelionę.


KOMENTARAI:


IŠBANDYKITE: